دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
«تیتر20» بررسی می کند:
شرکت فولاد زرند ایرانیان با اجرای طرح های توسعه ای مختلف در سال گذشته تلاش کرده تا به افزایش تولید و کاهش هزینه تمام شده دست یافته و توسعه پایدار را محقق کند.
کد خبر: ۶۸۴۰۸

تیتر20- فولاد زرند ایرانیان که از زیرمجموعه های شرکت میدکو محسوب می شود، دومین تولید کننده فولاد به روش کوره بلند در کشور است که برای فعالیت به زغالسنگ نیز نیازمند است.

 
یکی از اصلی ترین برنامه های این مجموعه تکمیل زنجیره ارزش است تا بتواند به تولید 1.5  میلون تن محصول نهایی در سال برسد. در واقع توسعه زنجیره ای از اصلی ترین پروژه های این مجموعه است. 


این شرکت دارای کارخانه‌‌ های کنسانتره سنگ آهن، کارخانه گندله سازی سنگ آهن، معدن سنگ آهن جلال آباد، مجتمع‌های کک‌ سازی ۱ و ۲ و پالایشگاه‌ ها، معادن ذغال سنگ خمرود و مجتمع فولاد است و از ویژگی‌‌های بارز آن استفاده از سیستم  CDQ برای خنک کردن کک است که سیستمی کاملا زیست محیطی است. 


این مجموعه اما چند پروژه دیگر را به اتمام رسانده است که نقش مهمی در توسعه و کاهش قیمت تمام شده دارد. به عنوان مثال پروژه خط ریلی، یکی از پروژه هایی بود که می تواند بر کاهش قیمت و زمان حمل نقل مواد اولیه اثر گذار باشد. 


با اجرای این پروژه، مجتمع های شرکت زیسکو، با خط های اتصالی به طول تقریبی ۱۷ و ۲۸ کیلومتر از معدن جلال آباد به ایستگاه جلال آباد و از مجتمع فولاد به خط آهن زرند متصل شدند که ضمن کاهش هزینه های حمل و نقل سرعت تولید را هم افزایش می دهد. 


اما در حوزه محیط زیست نیز پروژه پیش تصفیه خانه است. این پروژه با هدف تصفیه بیولوژیکی پساب فاضلاب به میزان ۱۶۰۰ مترمکعب بر ساعت جهت تامین پایدار آب خام ورودی به مجتمع فولادسازی طراحی شده است که می تواند در تامین نیاز آب مجموعه اثر گذار و اقدامی در راستای حفظ محیط زیست باشد. 


در کنار آن نیز پروژه فاضلاب شهر زرند هم از دیگر پروژه های توسعه ای این مجموعه است که بر حفظ محیط زیست اثر گذار بوده و می تواند در تامین آب نقش آفرین باشد.


البته سه پروژه توسعه ای دیگر یعنی استحصال مس از باطله کنسانتره، خط انتقال کک و توسعه پالایشگاه کک سازی نیز در دست اجرا است تا هم بر تامین مواد اولیه اثر گذار بوده و هم بتواند ارزش افزوده بیشتری برای این شرکت خلق کند. 


فولاد زرند ایرانیان، با توجه به استفاده از روش کوره بلند، نیازمند تامین زغالسنگ است به همین دلیل اجرای پروژه هایی همچون خط انتقال کک و توسعه پالایشگاه  می تواند در حل مشکل زغالسنگ و کک موثر بوده و این کارخانه را به ظرفیت تولید برساند. 


توسعه زنجیره ارزش در این واحد از زیرمجموعه های میدکو می تواند بر میزان سوددهی آن اثر گذار باشد. فولاد زرند ایرانیان در تلاش است تا با بهره برداری از پروژه های یاد شده بتواند به بهره وری بیشتری دست پیدا کند.  از سویی دیگر اجرا این طرح های توسعه حاکی از اشتغالزایی بیشتر در منطقه است که به نوعی ایفا مسئولیت در حوزه مسئولیت های اجتماعی هم محسوب می شود. 


فولاد زرند ایرانیان با بهره برداری از طرح ها منجر به توسعه هرچه بیشتر منطقه خواهد شد. 

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز